PRIJAVA ZA NEWSLETTER:
Portal kucastil.rs vodi računa o privatnosti svojih posetilaca i njihovom korisničkom iskustvu. Portal koristi kolačiće da bi obezbedio što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost.
Više detalja možete pročitati ovde. Nastavkom pregleda stranica portala potvrđujete saglasnost sa korišćenjem kolačića. Razumem

 

Zavirite u budućnost: Apple centar u Kaliforniji

  • Objavljeno:
  • 4.12.2013

Kompanija "Apple" uskoro će započeti izgradnju novog centra u Kupertinu u Kaliforniji po projektu britanskog arhitekte Normana Fostera, dobitnika prestižne Prickerove nagrade.

 

Gradsko veće Kupertina jednoglasno je odobrilo izgradnju "Kampusa 2" na sednici u novembru. "Apple" će najpre srušiti stare prostorije HP-a, a potom, do kraja godine, započeti prve radove. Izgradnja novog centra IT giganta, vrednog pet milijardi dolara, istovremeno je i ulazak "Apple"-a u zajednički 20-godišnji plan o razvoju Kupertina. Dogovoreno je, naime, da kompanija tokom naredne dve decenije uveća iznos koji svake godine daje u gradsku kasu.

 

"Kampus 2" neodoljivo podseća na svemirski brod. Prema projektu Normana Fostera, biće izgrađen na placu od 70 hektara oko kojeg će biti zasađeno drveće. Sam centar zauzeće prostor od 280.000 kvadratnih metara, koji je projektovan tako da "promoviše zajednički rad, saradnju tako što povezuje spoljni i unutrašnji prostor preko jednog dugačkog koridora".

 

Zgrada je kružnog oblika, što omogućava kontinualnu komunikaciju po obodu i povezuje sve kancelarije. U sklopu Kampusa biće izgrađeni i paviljoni, izložbeni prostor, fitnes za zaposlene i garaže, a nadomak njega biće smešten Centar za razvoj i istraživanja. Ispod cele površine prostiraće se podzemni kompleks u kojem će biti organizovane promocije novih proizvoda i poslovnih strategija. Restorani i kafei zauzeće 8.400 kvadratnih metara.

 

Foster je izjavio da je pejzaž napravljen tako da "podseća na Santa Klara Veli, mesto gde je Stiv Džobs odrastao". Celokupan projekat zapravo će obezbediti sve ono čemu se osnivač "Apple"-a nadao: zadravi radni prostor, svetske klase, koji promoviše zajedničke inovativne prostore opremljene najnovijim tehnologijama – prostor u kojem bi svako poželeo da radi.