PRIJAVA ZA NEWSLETTER:
Portal kucastil.rs vodi računa o privatnosti svojih posetilaca i njihovom korisničkom iskustvu. Portal koristi kolačiće da bi obezbedio što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost.
Više detalja možete pročitati ovde. Nastavkom pregleda stranica portala potvrđujete saglasnost sa korišćenjem kolačića. Razumem

 

Beograd gradi novi most preko Save

  • Objavljeno:
  • 19.6.2017

Gradska vlast zvanično je predstavila arhitektonsko rešenje za novi most čija će izgradnja početi već u avgustu ili septembru naredne godine. Stari savski most biće srušen ili premešten na drugu lokaciju, a na njegovom mestu će biti izgrađen novi i veći most koji će svojom lučnom konstrukcijom podsećati na stari i čuvati uspomenu na njega.

 


   Novi arhitektonski simbol Beograda

 

   Tri kule nići će u Ulici kneza Miloša na mestu nekadašnjeg Saveznog MUP-a, u okviru projekta        Skyline Belgrade čija je vrednost 200 miliona evra.

 


 

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali objasnio je da postoji potreba za izgradnjom novog mosta iz najmanje tri razloga.

 

"Stari savski most svojim kapacitetom ne može da zadovolji postojeće saobraćajne potrebe, dok će novim mostom njegov kapacitet biti mnogostruko povećan. Drugi razlog zbog čega se stručna komisija opredelila za izgradnju novog mosta je bezbednosni, s obzirom na to da je Stari savski most rađen u toku Drugog svetskog rata, postavljen je na drvenim šipovima, što ga čini nesigurnim za saobraćaj, 70 godina postojanja dorađivan je više puta", istakao je gradonačelnik.

 

 

On je dodao da je treći razlog novog rešenja mosta estetski, kao i da će se novim izgledom u potpunosti uklopiti u viziju modernog Beograda, a da pritom neće izgubiti prepoznatljivost Starog savskog mosta. Izbor rešenja za izgradnju novog mosta na Savi uklopljen je u strategiju da se grad spusti na obale i da se iskoristi ogroman potencijal dve reke.

 

 

Most će biti duplo širi od postojećeg, čija širina iznosi oko 16 metara. Iz finansijskih razloga odustalo se od rešenja koje je predviđalo most na dva nivoa, gde bi staze za pešake i bicikliste bile u potpunosti odvojene od drumskog i železničkog saobraćaja.

 

 

"Sa obe strane mosta, pešaci i biciklisti će imati vidikovce. Potpaljublje mosta biće prilagođeno intenzivnom pešačko-biciklističkom saobraćaju i povezano posebnim rampama", objasnio je Milutin Folić, gradski arhitekta i predsednik žirija konkursa za rekonstrukciju Starog savskog mosta.

 

Procenjeno je da će troškovi izgradnje novog mosta iznositi 30 miliona evra.

 

 

Foto: Grad Beograd