PRIJAVA ZA NEWSLETTER:

Prvi automobil s pogonom na slanu vodu

  • Objavljeno:
  • 21.10.2014

Kompanija “NanoFlowcell” iz Lihtenštajna dizajnirala  je prvi električni automobil s pogonom na slanu vodu koji razvija brzinu i do 350 km/h i već je dobio zvanično odobrenje od EU za testiranje na javnim putevima.

 

“Plava munja”, kako zbog performansi nazivaju ovaj automobil, zvanično je predstavljen na ovogodišnjem Sajmu automobila u Ženevi pod nazivom “Kvant e-sportlimuzina“ (Quant e-Sportlimousine), a privukao je posebnu pažnju je je prava retkost da se sportski automobil može pohvaliti ekološkim motorom, i to onim koji se pokreće  samo uz pomoć slane vode.

 

Radikalni pogon "kvant e-sportlimuzine" koristi tzv. "electrolyte flow cell power" system (snaga protoka elektrolita) kako bi obezbedio snagu za četiri motora koji se nalaze pod haubom ovog lepotana. A ta snaga iznosi čak 920KS koje ovo vozilo od 2,300kg za samo 2.8 sekundi ubrzavaju do stotke, podjednako brzo kao i moćni Meklaren P1.

 

Tečnost koja se koristi za stvaranje i skladištenje energije je slana voda, a funkcioniše slično kao hidrogensko gorivo. Smeštena je u dva rezervoara od po 200 litara, što obezbeđuje radijus kretanja od 600 kilometara. 

 

Tečnost prolazi kroz membranu smeštenu između dva rezervoara, kreirajući na taj način električno pražnjenje, a  taj elektricitet se zatim skladišti i distribuira od strane superkondenzatora. Stabilno stoji na 22-inčnim točkovima, vrata se otvaraju „ka nebu“ (gullwing), dok je boja poznata kao boja kristalno plavog jezera.

 

Revolucionarni automobil sadrži i interaktivnu vozačku tablu koja se prostire celom širinom vozila, kao i sistem za zabavu baziran na Androidu, tako da ni u tom segmentu ne zaostaje ni za najsavremenijim automobilima današnjice.

 

Automobil je sredinom septembra od nemačke organizacije za testiranje i sertifikaciju “TÜV Süd” dobio i zvaničnu dozvolu za testiranje ovog vozila po evropskim putevima, najavljujući pravu revoluciju u automobilskoj industriji.

 

O tome svedoče i izjave čelnika ove kompanije koji tvrde da tehnologija koju koriste pruža pet puta veći kapacitet litijumsko-jonskih baterija.

 

„Imamo velike planove, ne samo u automobilskoj industriji“, ističe predsednik upravnog odbora kompanije profesor Jens-Peter Elerman.

 

Datum početka prodaje i cena još nisu otkriveni, ali stručnjaci pretpostavljaju da će koštati više od milion funti.