PRIJAVA ZA NEWSLETTER:

Pivnica kod Ludog džina

  • Objavljeno:
  • 19.1.2021

Pivnica i restoran "Mad Giant” u centru Johanesburga dizajnirani su kao izraz osobene ideologije brenda koji se, baš kao na leđima džina, uzdigao sjedinjujući nauku i "odmetništvo" od tradicionalnog ukusa i napitka od hmelja. Prostor sa razigranim detaljima gigantskih razmera, završen 2016, nosi potpis top dizajnera Holdejna Martina (Haldene Martin). Ljubitelji piva ovde mogu da dožive avanturističku filozofiju brenda, uživajući u slavlju različitih ukusa piva i nesputanoj kreativnosti vibrantnog okruženja.

 

Da bi se shvatila posvećenost vrhunskom kvalitetu, dovoljno je reći da ovaj brend koristi vrlo skupu i dugotrajnu tehniku "suvog dodavanja hmelja” koja daje mnogo bogatiju aromu. Eksperti kažu da je takva piva izuzetno teško proizvesti, ali iskustvena saznanja govore da ih je više nego lako popiti. Vole izazove, pa za svoje hrabre kombinacije ukusa nabavljaju sastojke sa četiri kontinenta. Često lansiraju ograničene kolekcije poput piva koje je "odležalo" u staroj buradi koliko i viski ili sezonska piva, kao "Electric Light" koje dočarava leto notom tropskog voća passion fruit i banane.

 

 

Duh koji inspiriše

 

Suosnivač brenda, mladi hemijski inženjer Eben Uys, pomalo vragolast i svojeglav tridesetogodišnjak sa strašću za eksperimentisanjem, ne boji se velikih ideja. Njegove analize pivske pene prokrčile su put do vodećih naučnih časopisa, a ipak tvrdi da im je cilj samo da izmame osmeh kad neko proba pivo. Ono što je svojstveno degustaciji vina – istraživanje različitih ukusa, primenjeno je kod piva, u želji da se odmetne od tradicionalnih recepata i pokaže da pivo može imati, ako ne "buke", a ono pun ukus, srce i dušu. U "Mad Giant"-u smatraju da je najvažniji sastojak njihovog zanata i umeća - duh, i to onaj koji inspiriše na gigantske korake.

 

Zašto se toliko zadržavamo na filozofiji brenda? Zato što je svaki njen detalj učitan i u prostor gigantskih i pomalo nezgrapnih razmera, jakih akcenata, duhovitih kombinacija i dijametralno različitih elemenata. "Ludi džin" predstavlja "malog čoveka dovoljno hrabrog da sanja i uradi nešto ludo", kaže Eben Uys.

 

 

Nije čudo što je izbor dizajnera koji je trebalo da u prostoru materijalizuje hrabar, mladalački duh brenda, pao na vrhunsko ime. Haldene Martin je ovim projektom uspeo da ostvari jedinstveno prožimanje industrijske istorije sa živopisnom razigranošću hipermoderne instalacije.

 

 

Pivara je smeštena u okviru serije restauriranih starih magacina u Ferreirasdorp-u, istorijskom distriktu Johanesburga, tačnije u napuštenoj fabrici liftova. Enterijer svojim otvorenim prostorima, koji se bez prepreka ulivaju jedan u drugi, snažno reflektuje slobodan, avanturistički duh, a uzbudljivi detalji - sklonost ka eksperimentu zajedničku dizaj­neru i brendu koji ga je angažovao.

 

Džinovski jeti

 

Koncept enterijera se oslanja na pomalo lud način razmišljanja. Džinovski jeti, 7 metara visoka skulptura od laserski sečenog cinka, kao savršena maskota brenda, formira centralnu instalaciju koja dominira prostorom. Osvetljena sa plafona, ona zrači posmatrana iz svakog ugla.

 

Figura "ludog džina" pretočena je i u novi grafički identitet brenda - od etiketa pivske flaše do ostalih elemenata grafičkog dizajna. Ogromne dimenzije skulpture nisu samo zanimljiv dizajn, već pričaju i priču o ovom gradu i brojnim pridošlicama iz celog sveta koje sanjaju velike snove. 

 

 

Direktno ispod čudovišta su dva betonska bara prečnika 6 m u obliku zapušača za pivsku flašu, a iz slavina teku reke ledeno hladnog piva. U zadnjem delu pivare su još tri jednostavnija betonska bara za degustaciju.

 

 

Nameštaj je specijalno dizajniran za ovaj prostor i obuhvata niz originalnih komada Haldane Martina. Sve podseća na džinovske igračke pretvorene u nameštaj - barovi, baštenski stolovi nalik na predimenzionirane "Meccano" garniture ili komadi u dvorištu inspirisani mehaničkim igračkama za sklapanje. Džinovski murali, koji su bili nezaobilazni u ovom industrijskom prostoru, svojom razigranom, detinjom estetikom dodatno oživljavaju prostor. 

 

 

U "Mad Giant" se ne dolazi samo zbog dobrog piva. Unutra je i restoran "Urbanologi" koji nudi avangardni obrt azijske ulične hrane, baziran na umami ukusima (pet japanskih ukusa – ali to nisu ni slano, ni slatko, ni kiselo ni gorko) u fuziji sa tapas stilom. Naravno, sve to savršeno spareno sa sveže točenim pivom. Šef Angelo Scirocco svoj avangardni meni zove "urbanogarda". 

 

 

Sunčani Johanesburg ne može se zamisliti bez bašte, pa ni ova pivnica. U njoj se služe razni oblici "neobavezne" hrane koja uživanje u pivu dovodi do savršenstva.

 

Raznovrsne formacije za sedenje u restoranu i pivnici omogućavaju formiranje različitih društava, od grupa prijatelja, preko sticanja novih uz pivo za šankom, pa do porodičnih okupljanja. U čitavom prostoru od 1.100 m² dizajner se igrao velikim razmerama, a rezultat je avangardan, kreativan, ali i gostoljubiv industrijski prostor, idealan za koju čašu piva sa starim prijateljima.

 

 

Foto: Sheldon Evans & Mickey Hoyle