PRIJAVA ZA NEWSLETTER:

Top 10 načina da štedite vreme svakog dana

  • Objavljeno:
  • 17.11.2014

Živite sve brže i brže, a imate sve manje vremena? Sve ređe se viđate sa prijateljima, a nemate dovoljno vremena ni za porodicu? Pročitajte 10 saveta koji slede i videćete da je već posle prve nedelje sve moguće.

 

1. Saznajte kad najbolje funkcionišete. Obratite pažnju na vreme kada ste najproduktivniji. Za neke je to vreme od 9 do 14h, za druge od 19 do 23h, dok su treći najproduktivniji u cik zore. Nemojte da se forsirate u periodima kada vaš organizam jednostavno nije u radnoj fazi i kada vam je "produktivnost" niska. Poslove, posebno one bitne, tempirajte tako da ih radite u periodu kada postižete najbolje rezultate, jer ćete za jedan sat u tom periodu uraditi ono za šta vam je u neproduktivnom periodu potrebno najmanje dva.

 

 

2. Iskoristite prednost alatki za organizaciju vremena. Bilo da koristite rokovnik ili online aplikacije, iskoristite prednost ovih alatki, a možete i da ih kombinujete. Podsetnik je sjajna stvarčica pomoću koje u svakom trenutku možete da znate šta vam je u planu za danas, sutra…, a naša preporuka je sjajna ToDoList aplikacija, koja je pri tom i besplatna.

 

 

3. Ako želite da efikasno koristite vreme, trebalo bi da razmislite i o tome koje poslove možete da obavljate "u hodu", čak i kada se zaglavite u saobraćaju, tokom reklamnog bloka, dok gledate omiljenu seriju ili dok čekate dete tokom neke od njegovih aktivnosti. Ako radite poslove koje je moguće obavljati i preko interneta, lista takvih aktivnosti je gotovo neiscrpna. Ne zaboravite da vam čak i odgovaranje na mejlove u “praznom hodu” može uštedeti vreme koje kasnije možete iskoristiti mnogo kreativnije.

 

 

4. Svaki dan ili nedelju započnite tako što ćete napraviti spisak onoga što želite da uradite. Kada imate unapred napisanu listu zadataka, manja je verovatnoća da ćete odlagati obaveze. Pisanjem ćete se, takođe, podstaći  da i podsvesno prihvatite zadate ciljeve što će vam pomoći da ih dostignete što pre.

 

 

5. Izbegnite ometanja. Ukoliko radite od kuće, gledajte da radni kutak smestite dalje od TV aparata. Tako ćete se usredsrediti na zadatak koji bi trebalo prvo da uradite i na taj način ćete saučuvati vreme za druženje sa prijateljima.

 

 

6. Organizujte se. Traženje stvari, bilo da su na vašem kompjuteru ili stolu, može biti jedan od najvećih uzročnika gubljenja vremena. Definitivno vam treba sistem i raspored za skladištenje informacija, fajlova, foldera i podataka koji vam se gomilaju svakog dana. Eksperimentišite raznim sistemima organizacije dok ne dođete do onog koji vam najviše odgovara. Samo jedan folder POSAO ili RADNI može da poboljša organizaciju, jer ćete u njega staviti sve podatke vezane za posao i tako očistiti desktop od gomile ikonica, foldera i svega ostalog…

 

 

7. Postavite prioritete. Sve važne datume na kalendaru ofarbajte različitim bojama, a svaka boja treba da označava stepen prioriteta.

 

 

8. Većina nas gubi vreme čak i kada odlazi u samoposlugu. Setite se samo koliko puta ste lutali kroz rafove znajući da ste nešto zaboravili, ili, pak, koliko puta ste išli u duplu kupovinu. Stoga se trudite da u market idete sa spiskom, a najpraktičnije je da listu držite na frižideru kako biste odmah dodavali sve što shvatite da vam je potrebno.

 

 

9. Organizujte članove porodice. Ako svako obavi deo obaveza u kući, ostaće vam više vremena za zajedničko druženje i uživanje.

 

 

10. I za kraj - uvek budite "ovde i sada", odnosno budite apsolutno svesni i fokusirani na ono što radite. Stoga je potrebno i da analizirate kako provodite svoje vreme, jer svaka akcija treba da vas približava cilju - poslovnom ili ličnom.

 

 

Foto: Arhiva časopisa KUĆA STIL / flickr.com