Automobilska kompanija Reno (Renault) predstavila je u potpunosti električan konceptualni automobil koji može skupi za gradsku vožnju ili da se raširi i bude pogodan za duža putovanja, u skladu sa trenutnim potrebama korisnika.
Prikladno nazvan Morphoz, automobil poseduje nivo 3 autonomne vožnje i pametan sistem podržan od strane veštačke inteligencije, koja omogućava vozilu da prepozna svog vozača kada mu prilazi.
Prvobitno je planirano da Morphoz bude predstavljen na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, međutim zbog opasnosti od širenja korona virusa ovaj međunarodni događaj je otkazan.
U kraćoj formi automobil je dugačak 4,4 metra, sa međuosovinskim rastojanjem od 2,73 metra, dok duža verzija doseže 4,8 metara uz međuosovinsko rastojanje 2,93 metra.
Automobil se kreće na električni pogon baziran na podeli baterija. Kapacitet baterije od 40 kWh omogućava automobilu da sa jednim punjenjem pređe 400 kilometara.
Dodatna dužina omogućava veći komfor za putnike pružajući im više prostora za noge, kao i dodatan prostor u gepeku koji prima dva putnička kofera više u odnosu na gradsku verziju automobila.
Duža verzija takođe može da primi u poseban prostor u podu dodatnu bateriju od 50 kWh, povećavajući ukupan kapacitet na 90 kWh, i produžavajući autonomiju na 700 kilometra bez potrebe za punjenjem.
Kada automobil nije u vožnji, njegove baterije bi mogle da se iskoriste za napajanje domaćinstva ili čak lokalne oblasti putem pametnih uređaja za punjenje i "Vehicles to Grid" dvosmerne tehnologije.
"Morphoz je takođe opremljen veštačkom inteligencijom, koja mu omogućava da pomoću senzora prepozna vozača i uputi mu pozdrav aktiviranjem svetlosne sekvence na vratima.
Mahanjem vozač aktivira sekvencu dobrodošlice kojom se otključavaju i otvaraju vrata, automatski pozicionira sedište i podešava ambijentalno osvetljenje u odnosu na preferencije vozača.
Veštačka inteligencija se takođe koristi za obradu podataka u realnom vremenu uz pomoć spoljnih senzora i kamera, koje zamenjuju konvencionalne retrovizore, u cilju detekcije pešaka ili biciklista u blizini ili u "mrtvom uglu".
Pametni telefon postaje digitalni ključ i glavni upravljač koji se povezuje i kontroliše sve u automobilu. Vozači je dobiti kodove za otključavanje, koji će im omogućiti pristup i korišćenje vozila u okviru izvenog vremenskog perioda.
Centralna konzola izrađena od drveta pruža se sredinom automobila i služi kao mozak vozila. Ova konzola sadrži i držač za pametni telefon koji služi kao glavni izvor podataka.
Volan je ovalnog oblika i ima ugrađen 10,2-inčni ekran koji služi za pružanje glavnih informacija u vezi sa vožnjom i bezbednošću.
Tagovi: