PRIJAVA ZA NEWSLETTER:
Portal kucastil.rs vodi računa o privatnosti svojih posetilaca i njihovom korisničkom iskustvu. Portal koristi kolačiće da bi obezbedio što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost.
Više detalja možete pročitati ovde. Nastavkom pregleda stranica portala potvrđujete saglasnost sa korišćenjem kolačića. Razumem

 

Predstavljen supermarket budućnosti

  • Objavljeno:
  • 12.1.2016

Novinar Vajsa Alberto Muči posetio je supermarket budućnosti, predstavljen u okviru Univerzalne svetske izložbe "Expo 2015" u Milanu kako bi saznao kako će se kupovati za nekoliko godina.

 

Muči je obišao "Future Food District", samoposlugu budućnosti koju je osmislio italijanski lanac supermarketa "Coop" uz pomoć arhitekte Karla Ratija.

 

 

Prostor je organizovan na način koji na prvi pogled zbunjuje, jer su proizvodi različitih "kategorija" ponuđeni zajedno.

 

"

Ova samoposluga se inspiriše prirodnim lancem proizvodnje hrane", objašnjava italijanski novinar.

 

"Primera radi, pored svežeg paradajza nalaze se konzerve sa raznim sosovima od paradajza, a pored grožđa su flaše s vinom, dakle od sirovine do gotovog proizvoda", navodi Muči.

 

Supermarket budućnosti ima robote koji pomažu pri pakovanju kupljenih proizvoda, a jedan od njegovih glavnih ciljeva jeste da podstakne interakciju. Velike stalaže su izbačene tako da mušterije mogu da imaju vizuelni kontakt sa drugim kupcima i eventualno započnu razgovor.

 

 

"Ideja je da se stvori utisak da ste na klasičnoj pijaci", kaže šef projekta Alfredo Rikelmi.

 

"Ljudi moraju da imaju mogućnost da vide ostale prisutne u prodavnici. Zato smo odlučili da postavimo prilično niske stolove kako bi prostor samoposluge bio što pregledniji“, objašnjava  Rikelmi.

 

Muči navodi da će samousluga budućnosti biti opremljena ekranima koji će se naizmenično paliti kako kupac bude prolazio ispred njih, a koji će mu davati informacije o proizvodima iz ponude - o njihovom poreklu, hranljivoj vrednosti, pa čak i njihovom ugljeničnom otisku.

 

 

Kupci mogu, takođe, da preuzmu posebnu aplikaciju, navedu svoje ukuse i prehrambene navike i dobiju sugestije o kupovini.

 

I dok su cene proizvoda prilično razumne, to se ne može reći za novac koji je potreban da bi se jedan ovakav objekat podigao i opremio. Naime, u izgradnju supermarketa budućnosti treba uložiti čitavo jedno malo bogatstvo, tačnije 15 miliona evra.

 

 

Izvor: Tanjug

Foto: Youtube / Expo2015