PRIJAVA ZA NEWSLETTER:
Portal kucastil.rs vodi računa o privatnosti svojih posetilaca i njihovom korisničkom iskustvu. Portal koristi kolačiće da bi obezbedio što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost.
Više detalja možete pročitati ovde. Nastavkom pregleda stranica portala potvrđujete saglasnost sa korišćenjem kolačića. Razumem

 

10 najčešćih grešaka zbog kojih spavate loše

  • Objavljeno:
  • 17.9.2015

Ako imate problema sa snom, budite se umorni iako spavate dovoljno, ili, pak, osećate bol u leđima ili vratu nakon buđenja, verovatno pravite neku od uobičajenih grešaka. Ovih 10 obavezno izbegavajte.

 

1. Spavate na visokom jastuku

 

Jastuk bi trebalo da podigne vašu glavu i vrat tek toliko da kičma bude ravna dok ležite. Jastuci koji dižu glavu više od četiri, pet centimetara čine da savijate glavu i ramena unapred. Svako krivljenje kičme stvara pritisak na kičmene pršljenove ili na nerve i kao rezultat nastaje bol.

 

2. Jastuke koristite samo za glavu

 

Ako spavate na leđima, podmetnite jedan jastuk ispod kolena kako biste smanjili pritisak na donji deo leđa. Ako spavate na boku, stavite jastuk između nogu.

 

3. Spavate na starom dušeku

 

Većina žičanih dušeka ima vek trajanja od pet do deset godina, u zavisnosti od kvaliteta samog dušeka, vaše težine i vremena koje provodite na krevetu. Ako vaš dušek ima veliko udubljenje u sredini, verovatno je da ćete se buditi sa bolom u donjem delu leđa, kukovima ili ramenima.

 

4. Spavate na previše mekom dušeku

 

Teško je reći koji je savršen dušek, sve zavisi od vaše građe, težine i toga kakav dušek volite. Bez obzira na sve, ako imate osećaj da ste upali u njega, verovatno je previše mekan. Ako je karlica nekoliko centimetara niže od ostatka tela, neka vas ne iznenadi bol u kukovima i leđima.

 

5. Spavate na previše tvrdom dušeku

 

Ako telo ni malo ne upada u krevet, vaša kičma se krivi, što može izazvati bol u kukovima i ramenima i ukočena leđa. Mekana podloga od memorijske pene može biti rešenje za tvrd krevet.

 

 

6. Ležete punog stomaka        

                    

Bar tri sata pre spavanja ne bi trebalo da jedete masnu, prženu ili začinjenu hranu. U suprotnom, možete dobiti gorušicu ili bol u stomaku usled loše probave, a tako i probleme sa spavanjem. Zato, ako baš morate, pred spavanje jedite samo hranu koja se lako vari.

 

7. Pijete alkohol pre spavanja

 

Iako će vam alkohol isprva pomoći da zaspite, uticaće na kvalitet sna i često ćete se buditi. Što više popijete, lošije ćete spavati. Ako planirate da pijete, počnite ranije i smanjujte kako veče odmiče.

 

8. Spavate na stomaku

 

Spavanje na stomaku može biti veoma neugodno. Kako biste lakše disali, motrate glavu okrenuti na jednu stranu, a na taj način krivite kičmu. Vremenom to izaziva bol u vratu i leđima i probleme sa spavanjem. Kako bi kičma bila u pravilnijem položaju, savijte koleno i lakat na stranu na koju okrećete i glavu i stavite jastuk ispod ramena i kuka. Ako stalno odgurujete jastuke i budite se ravno na stomaku, pokušajte sa tankim jastukom ispod abdomena.

 

 

9. Spavate u sintetičkim materijalima

 

To se odnosi i na posteljinu i na pidžamu. Materijali kao što je saten možda deluju prijatno, ali zadržavaju toplotu tela više nego prirodni materijali, što dovodi do povećanja temperature,neprijatnosti i znojenja koji vas mogu probuditi. Uvek spavajte u u pidžamama i posteljini od pamuka, ili drugih prirodnih materijala koji propuštaju bolje toplotu i upijaju vlagu.

 

10. Spavate u previše hladnoj ili toploj prostoriji

 

Spavanje u prostorijama u kojoj temperatura iznosi preko 24 ili ispod 12 stepeni utiče na poremećaj sna. Optimalna temperatura za spavanje iznosi oko 19 stepeni.

 

Foto: sleep-centre.ca / sleepmedcenter.com / blogunimed.com.br