PRIJAVA ZA NEWSLETTER:
Portal kucastil.rs vodi računa o privatnosti svojih posetilaca i njihovom korisničkom iskustvu. Portal koristi kolačiće da bi obezbedio što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost.
Više detalja možete pročitati ovde. Nastavkom pregleda stranica portala potvrđujete saglasnost sa korišćenjem kolačića. Razumem

 

Brvnara koja to zapravo nije

  • Objavljeno:
  • 16.3.2014

Pit Hejn Ek je dizajner nameštaja, njegov prijatelj Hans Liberg muzičar, oboje Holanđani. Mesto – Hilversum na severu Holandije. Obojica otvorenih pogleda na svet, dogovorili su se da za Hansa osmisle prostor u kome će on naći mir i inspiraciju za komponovanje svoje muzike.

 

Tako je nikla brvnara za koju mnogi prolaznici misle da je gomila balvana! Zaprepaste se kada Hans otvori prozore kojih ima na svim stranama kućice! Tek kad vide da se balvani kreću jer je brvnara smeštena na točkovima, njihovo interesovanje postaje veliko, a Hans više nema vremena za muziciranje. Ipak, svi su zadovoljni jer im on udovoljava „vozeći“ kućicu.

 

Samo naizgled mala i obična, konstrukcija brvnare zapravo je od čelika, a fasada je obrađena tankim plastičnim krugovima raznih veličina koje liče na drvene oblice. Postavljane su rukom uz upotrebu lepka i držačima od bakra. Ovakav začuđujući efekat prelazi i preko kapaka na prozorima. Zato, kada se zatvore koliba izgleda kao gomila nagomilanih debla, spremih za potpalu.

 

„Ponekad mi predlože da projektujem nešto što sam oduvek želeo da uradim za sebe“, kaže arhitekta Ek, poznat po upotrebi recikliranog materijala. „Posle prikazivanja moje predhodne brvnare u muzeju Stedelijk u Amsterdamu, dobio sam nekoliko ponuda. Za ovu sam upotrebio jelovinu, a za prozore sam upotrebio posebno pripremljene ramove“, objašnjava Ek.

 

Upotrebljena je iverica jer, kako kaži i Pit i Hans, ima „najbogatiju teksturu“. Zidovi su svetlo plave boje kako bi mali prostor izgledao veći i svetliji.

 

Rukom rađene presvlake na krevetima, minimalan broj predmeta i jednostavan nameštaj  čini ovu brvnaru svežom i savršenim mestom za rad.

 

U unutrašnjem prostoru sve je podređeno modernim potrebama za snimanje, a Hans Liberg uživa u svom muziciranju.

 

 

Foto: Thomas Mayer