PRIJAVA ZA NEWSLETTER:

7 najvećih grešaka koje pravite u kućnoj kancelariji

  • Objavljeno:
  • 29.4.2020

Rad od kuće nije novina i mnogi su se odavno navikli da poslove vode iz udobnosti doma. Međutim, u periodu izolacije sve više ljudi susreće se sa izazovom o kojem nisu ranije morali da brinu – kako da u svom domu stvore optimalnu atmosferu za rad.

 

Zato pogledajte listu najčešćih problema i proverite da li i vi baš tu grešite.

 

1. Ne održavate radnu rutinu

 

Čak sada kad ne morate da putujete do posla, poželjno je da održavate isti dnevni ritam. Ustanite u približno isto vreme i započnite posao isto kad i ranije. Na taj način telo je spremnije za rad, i lakše ćete razdvojiti vreme za rad od vremena za privatne aktivnosti.

 

2. Ne održavate red

 

Kako biste bili što produktivniji dok radite od kuće, važno je da održavate osnovni red. Baš kao na radnom mestu u kancelariji, održavajte sve potrebne materijale za rad organizovanim i lako dostupnim, a višak uklonite sa radnog stola.

 

U privatnom okruženju teže je napraviti jasnu granicu gde počinje posao, i upravo je zato uredan prostor za rad jedna od najvažnijih stvari kako biste obezbedili bolju produktivnost od kuće.

 

 

3. Radni prostor nije dovoljno osvetljen

 

Značaj dobrog osvetljenja često se zanemaruje, a u radnom okruženju je naročito bitno imati dovoljno prirodne svetlosti u prostoriji kao i više različitih svetlosnih izvora, odnosno kvalitetnih lampi i lustera.

 

S druge strane, bitan je i položaj izvora svetlosti u odnosu na monitor, jer neželjeni odsjaj na ekranu ne samo što zamara oči, već i ometa koncentraciju. Ukoliko je potrebno, promenite položaj stola ili koristite zavese ili žaluzine.

 

 

4. Ne radite za radnim stolom

 

Iako rad iz fotelje ili kreveta zvuči primamljivo, na duže taze ima negativan uticaj. Ukoliko pak radite za stolom, to će osigurati jasniju granicu između rada i odmora, ali će uticati i zdraviji položaj tela jer rad iz kreveta ili sofe može izazvati bolove u vratu i leđima i krivljenje kičme.

 

 

5. Mešate privatno i radno vreme

 

 

Ukoliko prostor za rad nije fizički izdvojen, vrlo lako se dogodi da uporedo radite različite zadatke. Pažnju vam remete svakodnevni kućni poslovi, poput kuvanja ili prostiranja veša, ali isto tako se desi da proveravate poslovni mejl sa sofe tokom večeri kada treba da odmarate.

 

Iz tog razloga je najbolje radni sto postaviti u zasebnu prostoriju i ne zalaziti u privatan deo stana dok posao nije završen

 

6. Nemate dovoljno mesta za odlaganje

 

Jedna od osnovnih stavki kada postavljate kućnu kancelariju je prostor za odlaganje. Osim obaveznih ormarića i polica, u skladištenju i organizaciji svih materijala pomoći će vam i kutije za odlaganje koje će sve držati urednim, razvrstanim i na dohvat ruke.

 

 

7. Sedite na bilo kojoj stolici

 

Ergonomski ispravno sedenje teže je postići u kućnim uslovima, naročito ako vam se ne dopada ideja glomazne kancelarijske stolice u dnevnoj ili spavaćoj sobi. Ipak, to ne znači da treba da dohvatite prvu stolicu koja vam padne pod ruku. Ako ne želite kancelarijsku stolicu u kući, odaberite onu koja će vam biti najudobnija i omogućiti da zauzmete ispravan položaj tela.

 

S druge strane, mnogi proizvođači kancelarijskog nameštaja sada nude i modele stolica koji se skladno mogu uklopiti u kućni enterijer, stoga razmislite još jednom da uložite u kvalitetnu radnu stolicu.