PRIJAVA ZA NEWSLETTER:

Pružite lični pečat domu uz limitiranu kolekciju MARKERAD

  • Objavljeno:
  • 3.11.2019

Kada internacionalni dizajner Virgil Abloh i IKEA rade zajedno, rezultat je MARKERAD – ograničena kolekcija komada nameštaja i dekoracija za vaš prvi dom dizajniranih da podrže vašu autentičnost i nepristajanje na lične kompromise. Ovo nije samo kolekcija obaveznih komada za sedenje, spavanje, rad i odlaganje stvari. Najbolje reči koje opisuju ovu kolekciju su funkcionalnost, prilagodljivost i dizajn.

 

I dok je većini poznat kao osnivač modnog brenda Off-White, Virgil Abloh je takođe i diplomirani arhitekta, DJ, producent i, od marta 2018, umetnički direktor muške linije odeće Louis Vuitton.

 

 

MARKERAD ("markirano", na švedskom) predstavlja kolekciju predmeta dizajniranih da vam pomognu da u domu iskažete sebe tako što svakodnevne predmete pretvarate u ikone dizajna. Pošto u današnje vreme sve više ljudi živi u urbanoj sredini i prilagođava se malom životnom prostoru, ljudi žude za lepom i sofisticiranom funkcionalnošću koja je istovremeno i prilagodljiva i opuštena, s modernom kul notom.

 

 

"Kod MARKERAD kolekcije je reč o oplemenjivanju anonimnih, svakodnevnih simbola koje koristimo a da to ni ne primećujemo. Kada na nogu obične stolice postavimo graničnik vrata, stvaramo nešto neočekivano – diskontinuitet", izjavio je Virgil Abloh.

 

 

Ova kolekcija polazi od klasičnog minimalističkog dizajna kojem dodaje umetničke reference i dekonstruktivne elemente tipične za Virgilov rad. Njegovi čuveni navodnici mogu se pronaći u celoj kolekciji, a koriste se i da dodaju ironiju i humor svakodnevnim predmetima, od posteljine do stolica i tepiha.

 

 

Njegov prepoznatljiv tekst pod navodnicima srešćete na mnogim minimalističkim komadima poput satova ("PROLAZNO"), torbama za kupovinu ("SKULPTURA") i zelenog, čupavog tepiha ("MOKRA TRAVA"). Dodatni komadi uključuju Vindzor stolice upotpunjene graničnikom za vrata, staklene vitrine s crvenim ručkama u obliku eksera, čak i zidnu sliku Mona Lize s LED osvetljenjem, kao i džinovski tepih u dezenu IKEA računa koji, prema Ablohu, "može da bude na podu ili da se okači na zid – u oba slučaja, tepih ističe čitavu priču koju otelovljuje IKEA".

 

 

Abloh je kreirao kolekciju koja je u skladu s "demokratskim dizajnom" kompanije IKEA – da bude i pristupačna i moderna.

 

"Virgil ima fantastičnu sposobnost da kroz osnovne funkcije i materijale kreira nešto novo. Svaki predmet iz kolekcije MARKERAD istovremeno je i dizajnirani predmet i komad koji poseduje veliku umetničku vrednost", kaže Henrik Most, Kreativni lider MARKERAD.

 

 

Uz Henrika Mosta, kreativnog lidera kompanije IKEA, Virgil je dosta vremena posvetio opsežnom istraživanju života mlađih odraslih ljudi kako bi razumeo njihove potrebe u periodu kada po prvi put započinju samostalan život.

 

 

Nakon nekoliko radionica u IKEA centru za dizajn u gradu Elmhult u Švedskoj, Virgil i Henrik su zajedno radili na razvijanju nacrta i prototipa i oni su bili ti koji su fizički oblikovali proizvode. Udruživši dva različita pristupa, Virgil i Henrik postavili su izazov jedan drugome da misle drugačije i kreirali kolekciju koja ljude osnažuje da izgrade svoj prvi dom koji ih u potpunosti predstavlja.

 

 

MARKERAD kolekcija lansirana je u Srbiji 2. novembra, a cene kreću od 799 RSD za prekrivač jastuka i dostižu do 26.999 RSD za MARKERAD stolić́ od prirodnog drveta.

 

 

Foto: KućaStil / IKEA