PRIJAVA ZA NEWSLETTER:
Portal kucastil.rs vodi računa o privatnosti svojih posetilaca i njihovom korisničkom iskustvu. Portal koristi kolačiće da bi obezbedio što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost.
Više detalja možete pročitati ovde. Nastavkom pregleda stranica portala potvrđujete saglasnost sa korišćenjem kolačića. Razumem

 

Neobična arhitektura za školsku zgradu

  • Objavljeno:
  • 1.9.2014

Arhitektonski biro “Paradigma arhitekture” (Architecture Paradigm) projektovao je zgradu “Mira” (Myra) u Misoreu, gradu u indijskoj državi Karnataki, kojoj je smeštena poslovna škola koja je odmah privukla pažnju tehničkog sveta.

 

Zgrada neobične arhitekture smeštena je na terenu od 12 jutara. Klijenti su tražili da ima jak institucioni identitet koji bi odslikavao njihov sopstveni kreativan pristup učenju. 

 

 

Dizajn istražuje potencijal terena na periferiji Misorea koji je trebalo da olakša perceptivno okruženje koje obogaćuje učenje i životno iskustvo. Ideja da se okolni pejsaž uzme za njegovu početnu tačku, a teren obeležen stenama česta je inspiracija za zgrade koje se nalaze duž autoputa koji vodi ka Misoreu. Može se reći da dizajn, gledan iz vajarske perspektive, priča priču o vremenom tučenog kamenja i ukazuje na “ideju o skloništu”.

 

Arhitekti su želeli da uhvate energiju ovog pejsaža i prevedu je na pojam ustanove gde se pejsaž i arhitektura spajaju kako bi izazvali provokativan identitet studentima i profesorima da podjednako promovišu arhitektonsku potrebu za raznovrsnim bavljanjem studijama koje su od suštinskog značaja za jednu instituciju.

 

 

Program je podeljen u dva dela. Administrativani deo nalazi se u istočnom a učionice u zapadnom delu. Na taj način stvoren je međuprostor u kome se nalazi biblioteka i prostorije za službenike. Foaje gleda na studentsko dvorište. Ostala manja dvorišta projektovana su da bi omogućila prodor svetlosti i ventiliranje u studentske učionice.

 

Unutrašnji prostori su projektovani tako da se predavanja održavaju isključivo u učionicama; pored njih stvoreni su drugi slobodni koji omogućavaju lakši proces učenja.

 

 

Komunikacija između svih prostora varira u odnosu na teren tako što omogućava njen neprekinut sistem kretanja preko otvorenih hodnika, verandi, terasa i dvorišta na različitim nivoima. Na terenu se završavaju mestima za odmor: klupe, vodene oaze, forumi...pažljivo su povezani.

 

Ovi prostori imaju rešetke koje sprečavaju jake sunčeve zrake, u isto vreme omogućavaju dobru ventilaciju. Svi su tako koncipirani da omogućavaju lak pristup preko rampi  i strateški smeštenim liftom osobama s posebnim potrebama.

Foto: Anand Jaju