PRIJAVA ZA NEWSLETTER:

Bosch - snažan rast u Srbiji

  • Objavljeno:
  • 11.6.2015

Kompanija "Bosch", kao vodeći globalni dobavljač tehnologije i usluga, završila je fiskalnu 2014. godinu sa 5.000.000.000 dinara prighoda (40 miliona evra), čime beleži snažan rast od 38 procenata u odnosu na prethodnu godinu, saopšteno je juče na gadišnjoj koncerenciji "Bosch grupe" u Srbiji.

 

"Srbija je važna lokacija za Bosch kako kao tržište za naše proizvode i usluge namenjene poboljšanju kvaliteta života, tako i kao proizvodna baza. To se ogleda u rastućim kapacitetima lokalne proizvodnje i širenju usluga divizije Automotiv Aftermarket koje se nude iz Srbije za globalno tržište", kaže generalni direktor kompanije "Bosch" u Srbiji Jovanka Jovanović.

 

"U 2015. godini očekujemo da poslovanje u Srbiji i dalje raste. Takođe, vidimo velike mogućnosti razvoja u novim industrijama kao što su informaciono komunikacione tehnologije i u tom smislu smo započeli sa novim projektima", dodaje Jovanović.

 

Od aprila 2015. godine, Bosch je povećao broj zaposlenih u Srbiji na oko 400. Ovaj podatak uključuje i zaposlene iz kompanije "BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH" (sada BSH Hausgeräte GmbH), koja je prethodne godine akvizirana od strane "Bosch Grupe". Očekuje se da ovaj broj i dalje raste u 2015. godini.

 

Generalni direktor kompanije "Bosch" u Srbiji Jovanka Jovanović

 

Kontinuirano ulaganje i razvoj u Srbiji

 

U protekle tri godine, "Bosch" je u kontinuitetu ulagao u fabriku u Pećincima, koja je započela proizvodnju za tržište rezervnih delova za automobile u 2013. godini. U 2014. godini, investicija je iznosila preko 9 miliona evra, najvećim delom uloženih u proizvodnju sistema brisača za tradicionalne kupce, prizvođače iz oblasti automobilske industrije, uglavnom locirane u zemljama Evropske Unije.

 

Pored sedišta divizije "Automotiv Aftermarket" u Karlsruhe-u, Srbija je jedina lokacija sa globalnom odgovornošću vezano za marketing proizvoda, logističko planiranje, projektovanje i upravljanje kvalitetom proizvoda i usluga. Već šestu godinu za redom, "Bosch Srbija" nastavlja sa širenjem nadležnosti u ovim oblastima. Očekuje se da će broj zaposlenih porasti na 90 do kraja 2015. godine. Otprilike 70 procenata od sadašnjeg broja zaposlenih čine visokoobrazovani kadrovi među kojima su u najvećem broju zastupljeni mašinski inženjeri.

 

 

Bosch uvodi dvojno obrazovanje u Srbiji

 

Bosch takođe ulaže u obrazovanje svojih zaposlenih i prva je kompanija koja je uvela sistem "dvojnog obrazovanja" u Srbiji u 2014. godini za poziciju industrijski mehaničar. Ovaj model obrazovanja koji se primenjuje u Nemačkoj kombinuje teorijsko obrazovanje u školi sa praksom u "Bosch" fabrici. U saradnji sa Ministrastvom prosvete, GIZ (Nemačkom organizacijom za tehničku saradnju) i srednjom tehničkom školom "Miljenko Verkić Neša" u Pećincima, "Bosch" je uspostavio trogodišnji program prakse za obrazovni profil industrijski mehaničar.

 

"Bosch u Srbiji profesionalni razvoj vidi kao deo strategije razvoja. Program doprinosi obrazovanju mladih talenata u ovoj oblasti", kaže Jovanović. Program je podržan od strane Ministarstva prosvete Republike Srbije i biće sproveden i u drugim tehničkim školama u zemlji. Trenutno, "Bosch" na praksi ima deset učenika u fabrici u Pećincima.

 

 

Lansirani novi proizvodi na srpskom tržištu

 

Da bi se zadovoljila sve veća potražnja za "Bosch" tehnologijama i rešenjima, kompanija je u 2014. godini na tržište Srbije lansirala nove proizvode. Ogranak rezervnih delova za automobile je predstavio niz novih proizvoda u Srbiji. Među njima je sijalica za farove, Bosch Gigalight Plus 120, koja povećava osvetljavanje puta i do 120 procenata u poređenju sa konvencionalnim halogenim sijalicama. Drugi primer je punjač baterija C1 koji će biti lansiran u 2015. godini i koji je dizajniran za punjenje standardnih i gel akumulatora kao i akumulatora sa najzahtevnijim radnim karakteristikama.

 

"Bosch" ogranak "Električni ručni alati" lansiraće više od 100 novih proizvoda na srpsko tržište ove godine,

ogranak "Termotehnike" će u 2015. predstaviti novu generaciju toplotnih pumpi, a "Bosch" je u januaru već lansirao rerne Serije 8, koje su opremljene jedinstvenom 4D tehnologijom zagrevanja i kontrolnim prstenom. 

 

 

Poslovni izgledi Bosch Grupe za 2015. godinu

 

"Bosch Grupa" očekuje rast prodaje na globalnom nivou od 3 do 5 procenata u 2015. godini nakon prilagođavanja kursnih razlika. Govoreći na nedavnoj godišnjoj konferenciji "Bosch Grupe" u Nemačkoj, CEO kompanije Volkmar Denner istakao je da finasijska nezavisnost, ekonomska i tehnološka snaga u postojećim oblastima poslovanja kompaniji "Bosch" omogućava da se uključi i u nove segmente tržišta.

 

Proizvodi i usluge sa mogućnošću povezivanja preko interneta su jedna od centralnih tačaka budućeg poslovanja kompanije. "Lideri smo u povezivanju stvari i usluga u svim našim poslovnim sektorima i igramo aktivnu ulogu u oblikovanju istog", dodao je Denner.

 

U 2014. godini "Bosch" je lansirao mnogo novih proizvoda koji su tehnološki povezani , uključujući i softverska rešenja za inteligentne sisteme grejanja zgrada, kao i nove procese vezano za sisteme kontrole kvaliteta u proizvodnji u delu mobilnih tehnologija. Sa završenim akvizicijama kompanija "BSH Hausgeräte GmbH" i "Robert Bosch Automotive Steering GmbH", "Bosch" je ojačao svoju poziciju u oblasti inteligentnih domova i automatizovane vožnje.

 

 

Foto: www.bosch.com