PRIJAVA ZA NEWSLETTER:

Šta možemo da očekujemo od turizma u budućnosti?

  • Objavljeno:
  • 28.12.2015

"Horwath HTL", najveća ugostiteljska konsultantska kuća na svetu, napravila je svojevrsnu procenu šta je ono što nas očekuje u turizmu u budućnosti. Turističkim promenama moraće da se prilagode i hoteli, kako bi uspeli da se izbore sa konkurencijom i privuku što veći broj turista.

 


   Futuristički hotel za generaciju Y

 

   Hotel CityHub, nedavno otvoren u jednom starom industrijskom skladištu u Amsterdamu,              predstavlja savršeno mesto za pripadnike generacije Y koji su u potpunosti prigrlili digitalan          način života.


 

 

Demografski podaci pokazuju da populacija širom sveta stari. Godine 1950. na svetu je bilo tek 8 procenata ljudi starijih od 60 godina. Taj procenat se 2013. povećao na 12, a predviđanja pokazuju da će ih 2050. godine biti čak 21 odsto.

 

Ovaj trend će se najviše odraziti na Kinu, Indiju i Ameriku. Ovo su, takođe, neke od zemalja iz kojih potiče značajan procenat turista u svetu. Iako je komfor i dalje nešto što je ovakvim turistima najvažnije, postoji opasnost da luksuzni hoteli počnu da gube ovakve goste. Stariji turisti bi mogli da se opredele za manje i jeftinije hotele, koji nude autentično lokalno iskustvo.

 

 

Takođe, kada je reč o azijskim zemljama, očekivanja su i da će se do 2020. godine skoro udvostručiti broj pripadnika srednje klase, posebno u tim predelima. Oni očekuju da se novac koji plate za određeni smeštaj zaista isplati, odnosno zahtevaju što više hotelskih sadržaja.

 

S obzirom na to da u ovim zemljama živi veliki broj turista muslimanske veroispovesti, halal je nešto o čemu bi razvijeniji hoteli morali da povedu računa.

 

                                                                                           Foto: halal.hr

 

Sa druge strane, važan segment postaće i takozvani milenijali, odnosno turisti rođeni u poslednjih tridesetak godina. Do 2025. oni će predstavljati 50 odsto svih turista. Njihov fokus je na istraživanju i sticanju iskustava.

 

Mnogi hotelski lanci (Radisson, Marriott, Hilton) počeli su sve više da upotpunjuju svoju uslugu koristeći tehnologiju kako bi ispunili njihove zahteve i omogućili ovim turistima jedinstveno hotelsko iskustvo.

 

Roboti, virtuelna realnost i različiti gedžeti se već upotrebljavaju u hotelskoj industriji. Gosti se na recepciji mogu registrovati koristeći svoj smartfon, dok se, čak i pre nego što zakorače u sobu, automatski filtriraju omiljeni kanali, podešava temperatura i pušta omiljena muzika gosta.

 

 

Kako bi privukli turiste, hoteli će morati da imaju svoju jedinstvenu "priču" koju bi trebalo da predstave na internetu i različitim društvenim mrežama. Proces putovanja počinje i završava se na internetu: od sakupljanja ideja i informacija o destinacijama, do deljenja iskustava nakon putovanja.

 

 

Društvene mreže su odličan kanal za komuniciraju hotela sa turistima i svojim potencijalnim gostima. Tradicionalnim hotelima kojih nema na ovim kanalima, biće potrebno mnogo više truda da se uspešno izbore sa sve većom i jačom konkurencijom.

 

 

Lojaliti programi kakvi su postojali do sada će se znatno smanjiti. Turisti više neće sakupljati poene kako bi od hotela dobili prigodnu nagradu za njihovu lojalnost. Umesto toga, jedna od mogućnosti je da se ovakav program integriše sa celokupnim putovanjem, kako bi se doživljaj gostiju pojačao. Primera radi, gosti će dobijati popust na sledeći boravak u hotelu ukoliko napišu svoje iskustvo na sajtovima za rezervaciju smeštaja.

 

Destinacije i hoteli koji podržavaju zdrav život odneće prevagu u budućem biranju hotela. Wellness i spa destinacije koje zagovaraju kako fizičko tako i mentalno zdravlje postaće novi trend.

 

 

Osim toga, i drugi hoteli moći će da se uključe u ovu trku nudeći gostima prečišćivače vazduha, modernu opremu za vežbanje, organsku hranu ili vodu obogaćenu vitaminima i mineralima. Takođe, "zeleni" hoteli i oni koji vode računa o očuvanju životne sredine postaće sve popularniji među turistima.

 

 

Pošto su turisti srednje klase i milenijali u potrazi za novim iskustvima, sve više turista počeće da privlače destinacije koje su u razvoju. "Horwath HTL" kompanija smatra da se među njima nalaze destinacije u Aziji, Južnoj Americi, Africi, ali i na istočnom delu Mediterana, kao i u srednjoj i istočnoj Evropi.

 

Svakako, opasnost od terorističkih napada imaće veoma negativan uticaj na bilo koju destinaciju na svetu, smanjujući joj turistički potencijal. Promoteri određenih destinacija će, stoga, imati težak zadatak: da osmisle efikasan krizni menadžment.

 

Izvor: hotelijeri.com