PRIJAVA ZA NEWSLETTER:

Prijavite se na besplatne BDW radionice - DizajnLabs 2014

  • Objavljeno:
  • 1.10.2014

Edukativne radionice Dizajnlabs u okviru Belgrade Design Week festivala biće održane u period od 6. do 8. oktobra 2014.

 

Prijave su besplatne. uz prethodnu registraciju koja podrazumeva CV i kratko pismo motivacije ili portfolio.

 

DizajnLabs radionice se organizuju u okviru Beogradske nedelje dizajna, ove godine u saradnji sa Privrednom komorom Srbije, u periodu od  6. do 8.oktobra 2014.godine u prostorijama Privredne komore Srbije u Resavskoj 15.

 

Sve radionice su na engleskom jeziku i učešće na radionicama je besplatno uz prethodnu registraciju koja podrazumeva cv i kratko pismo motivacije ili portfolio.

 

Prijave se šalju na mail workshop@belgradedesignweek.com

 

DIZAJNLABS međunarodne radionice predstavljaju jedan od ključnih segmenata festivala Belgrade Design Week (Beogradska nedelja dizajna), sa osnovnim ciljem da omoguće interakciju renomiranih stručnjaka i kreativnih profesionalca, studenata kao i lokalnih  biznismena. Dizajnlabs uspostavlja komunikaciju visokokvalifikovanih inostranih stručnjaka, srpskih dizajnera i preduzetnika i u isto vreme promovišu vrednosti i mogućnosti koje  predstavljaju  kreativne  industrije u Srbiji. Projekat je od velikog značaja, direktno za sve preduzetnike i profesionalace iz svih oblasti dizajna , arhitekture , komunikacija i drugih aktivnosti kreativnih industrija.

 

Belgrade Design Week je jednogodišnji festival kreativnih industrija, tačka okupljanja, kulturne i intelektualne razmene, koji predstavlja najbolje i najinovativnije stručnjake iz sveta i zemlje kroz programe predavanja, izložbi, radionica, panela i foruma, kao i specifičnih projekata kao što je 100% Future Serbia.

BDW 2014 će se održati od 6. do 11. oktobra u Muzeju savremene umetnosti u Beogradu. I ove godine festival započinjemo DizajnLabs radionicama koje će se održati 6/7/8. oktobra u Privrednoj komori Srbije u saradnji sa Privrednom komorom Srbije.

BRENDING I PREDUZETNIŠTVO


Saša Vidaković, SVIDESIGN UK
www.svidesign.com
Ponedeljak 6. oktobar, 11h
Privredna komora Srbije, Resavska 15

Masterklas namenjen preduzetnicima i vlasnicima brenda kao i marketing rukovodiocima. Saša Vidaković se bavi strategijama komunikacije, brendiranja i prezentovnja produkta. Spektar delovanja ovog interdisciplinarnog dizajnera pokriva produkt dizajn, brendiranje, strategije komunikacije. SVIDesign je nezavisni brend i dizajn konsalting koja se odnosi na strateški i analitički pristup u postizanju rešenja vezanih za kreativni dizajn, sa više od dvadeset  godina iskustva u oblasti vizuelnekomunikacije i brendiranja.

Saša Vidaković je radio kao dizajner i kreativni direktor u najpoznatijim međunarodnim agencijama za dizajn i brendiranje. Vrativši se u London, osnovao je SVIDesign, nezavisnu konsalting agenciju za brendiranje i dizajn, koja se odnosi na strateški i analitički pristup u postizanju kreativnih rešenja u dizajnu. Sa više od dvadeset godina iskustva u oblasti vizuelne komunikacije i brendiranja, Saša Vidaković se bavio strategijama komunikacije, brendiranja, programima identiteta, dizajnom pakovanja, knjiga,  brošura i kataloga. Radio je za pojedince, mala preduzeća, velike svetske brendove. Sašin rad je nagrađivan i objavljivan u publikacijama za dizajn, kao i na raznim internacionalnim izložbama postera. Dobitnik je nagrade 6.april grada Sarajeva za dostignuća u oblasti grafičkog dizajna.

ODRŽIVA MODA


Bojana Drača, Farrah Floyd DE
www.farrahfloyd.com
Ponedeljak 6. oktobar, 15h
Privredna komora Srbije, Resavska 15

Moda je termin povezan sa lepotom, slavom, glamuroznim načinom života i novcem generalno. Nekada je biti dostupna pojedincima, ali je nedavno postala pristupačna gotovo nikome. Trendovi se menjaju tako brzo, da čak ni najveći entuzijasti ne mogu da ih sustignu. Proizvodnja je sve veća i brža, i u isto vreme cene su sve niže a kvalitet siromašniji.
Koliko znamo o poreklu naše odeće i da li treba da počnemo da menjamo naše navike radi drugih ljudi, naše planete ili na kraju našeg zdravlja?


Prvi korak je da informiše i edukuje potrošače.Sledeći bi bio da pronađe načine da promene njihovo ponašanje. Ovaj masterklas se bavi I jednim i drugim, nudeći uvid u tekstilnu proizvodnju kroz ceo lanac snabdevanja, kao i neka rešenja iz perspektive jednog modnog dizajnera.

Farrah Floyd kreira kolekcije za žene inspirisane ženama. Školovana kao modni i dizajner tekstila sa fokusom na master studijama na Održivost u modi, Bojana Drača je dizajner sa izuzetno prepoznatljivim stilom. Njen rad kombinuje jake koncepte sa tehničkom razradom i strateški održivim dizajnom. Razvila je posebnu tehniku sa nula posto gubitka, budući da koristi samo pravougaone šare. Ona se igra elementima i bojama pretvarajući 2d elemente u 3d. Snažan koncept i novo rešenje do koga je došla su okosnica njenog brenda Farrah Floyd. Njena master kolekcija, Heroine_collection, donela je 2012.godine Bojani bronzanu Creative Conscience:UKnagradu kao i učešće u polufinalu na EcoChick dizajnu u Hong Kong-u.

RAZVOJ DEMOKRATIJE PUTEM URBANISTIČKIH PLANSKIH REŠENJA


Satya Sheel, METROVALLEY IN
www.metrovalley.in
Utorak 7. oktobar, 11h
Privredna komora Srbije, Resavska 15

Gradovi danas predstavljaju najkritičniji fenomen 21.veka budući da su danas centar socijalnih, ekonomskih i ekoloških dešavanja. Gradovi moraju da prate dinamiku društvenih promena i postanu prostor integracije ljudi i ideja, i moraju se transformisati postavljanjem novih modela, kojima se putem minimalnih ulaganja može mnogo postići, razumevanjem društva i lokalnih uslova. Tokom interaktivnog masterklasa namenjenog arhitektama, urbanistima, sociolozima i ekonomstima pokrenuće se aktuelna pitanja sadašnjih problema u gradovima.

Od 2006, Metro Valley fokusira svoju energiju u napredak novog poslovnog modela - stvaranje više sa manje, na osnovu razumevanja društva i lokalnih uslova. Posle skoro pola decenije istraživanja, bilo je omogućeno da se usklade i povežu rešenja za Gurgaon i industrijsku opštinu Manesar u nacionalnom glavnom regionu Indije. Vlada Haryana, stvarajući mogućnost za primenu ovakvih ideja, dodala je  novu dimenziju uključivajući  zainteresovane strane u njihovom  sopstvenom razvoju. Ovo je prvi put u Indiji da je vlada podržala privatno preduzeće u razvitku  interaktivnog i participativnog projekta jednog grada.

DIZAJN PREDUZETNIŠTVA


Marc Viardot, LAUFEN CH
www.laufen.com
Utorak 7. oktobar, 15h
Privredna komora Srbije, Resavska 15

Negde između teze i sinteze... o menadžmentu u dizajnu, o vođstvu u dizajnu, od savoir-faire do inovacije, od građenja brenda do prodaje i na kraju sve pod okriljem saradnje ... Masterklas za preduzetnike i dizajnere od strane vodećeg švajcarskog dizajn preduzetnika koji je  pomogao  da Laufen doživi globalni uspeh.

Ljubav i strast dizajniranja, razvojni i komunikacijski proizvodi, stvaranje brendova i vodećih ljudi u kreativnom procesu praćeni kroz profesionalnu istoriju Mark Viardoovu profesionalnu istoriju. Budući da radi sa sirovim materijalom koji bi mogao biti pretvoren u izuzetne dizajnirane proizvode koji imaju posebnu draž, Mark Viardo se pridružio Laufen Bathrooms AG u Laufenu, Švajcarska 2003. Tokom protekle četiri godine on je pretvorio Laufen u veoma dobro poznat i cenjen premium brend ciljanjem na međunarodne arhitekte i dizajnere enterijera.

INTERAKTIVNOST I GENERATIVNOST U KOMUNIKACIJI


Gavrilo Božović, Restons Sérieux CH
www.restons-serieux.com
Sreda, 8. oktobar, 11h
Privredna komora Srbije, Resavska 15

Fokus radionice je saradnja dizajnera i inženjera, koja je poslednjih godina napravila revoluciju u oblasti umetnosti povećavajući spektar medija izražvanja. Firmarestons serieux bavi se izradom interaktivnih postrojenja za komunikaciju. Radionica će se baviti vezom generativnog dizajna i algortama za stvaranje vizuelnih predstava. Dizajneri kontrolišu algoritam i njegove granice, koji onda stvara neograničene varijacije u dizajnu. Ovo omogućava element novine i iznenađenja korporativnom identitetu ili neki drugi grafički dizajn, koji je do tada bio nezamisliv. S druge strane, interaktivne instalacije slamaju statičku prirodu uobičajenih komunikacionih materijala: plakata, bilborda, pa čak i ekrana koji prikazuju “ever-looping” video sadržaje, interakcijom sa svojom publikom, a uvek predstavlja intrigantni ili razigrani sadržaj. Angažovanjem kupaca na taj način, obezbeđeno je da će poruka stići do ciljane publike mnogo efikasnije nego statičkim podrškama, preopterećenjima koja često podstiču korisnike da podignu barijere primanja informacija.

Ozbiljno se pripremite za jednog od najboljih mladih inženjera i dizajnera koga vam BDW predstavlja, Gavrila Božovića. Karijeru je započeo kao konsultant u oblasti biotehnologije, a onda je počeo da se interesuje za dizajn i tada upoznaje Nikolasa Paupa i zajedno osnivaju Restons Serieux. Udružena snaga naučnika i dizajnera je ono što čini njihov rad posebnim. Oni će vam otkriti kako nauka i umetnost rade zajedno, kako da napravite komunikativne, interaktivne instalacije i naučićete nešto više o generativnom dizajnu.

APPETITING


Ido Garini, Studio Appétit NL
www.studioappetit.com
Sreda, 8. oktobar, 13h
Privredna komora Srbije, Resavska 15

Od radionice Ida Garinija ćete sigurno ogladneti – za njegovim idejama!
U osnovi sve je u apetitu. Ljudi se ponašaju na temelju njihovog apetita: apetita za hranu, seksualnog apetita ili apetita za znanjem. Studio Appétit je umesto samog dizajniranja ili kuvanja, napravio koncept zvan APPETITING, koji možemo prevesti kao poboljšanje apetita, koristeći dizajn da bi se transformisao predmet, sastojak ili iskustvo u senzaciju apetita. Postavljaju se pitanja o kulturi hrane, o tome zašto jedemo, što i kako jedemo i posmatranju uloge hrane u našim životima koja nikad ne završava.

Radionica će biti interaktivna prezentacija i degustacija koja će manifestovati univerzalan pristup jedenju, kombinujući multidisciplinaran dizajn sa kulinarskim umećem. Od izazovnih manira prilikom jedenja za stolom do promišljanja veze između ukusa i emocija.

Garinijeva kompanija, Studio Appétit, definiše proces transformisanja jednog predmeta, sastojka, ili iskustva, pomoću umetnosti i dizajna, u  ukusnu senzaciju. Ido i njegov tim postavljaju izazove za ljude i hranu, preispitivanjem originalnog koncepta kroz neuobičajenu instalaciju, skup posebnih usluga i performans. Postaviće vam izazov: da razmislite o konceptu jestivog dizajna i zadiviti vas svojim nastojanjem da stvori nove načine doživljaja hrane i njenog konzumiranja. Kuvanje izgleda zaista dobro!

POGREŠNO


Astrid Feldner, Bleed NO
www.bleed.no
Sreda, 8. oktobar, 15h
Privredna komora Srbije, Resavska 15

“Ako ovo funkcioniše, čuvaće nas od toga da budemo uhvaćeni. Ako ne, čuvaće nas od starenja. ” MacGyver
Nekoliko pitanja o tome šta želimo da istražujemo u ovoj radionici:
Koji je značaj osećaja u dizajnu?
Koliko pravila treba da pratimo?
Šta definiše granicu između umetnosti i dizajna?

U dizajnu Bleed-a identitet i iskustvo su kreirani kroz razvoj koncepta, umetnicke direkcije, graficki dizajn i dizajn usluga. Njegovi osnivači, Svein Hakon Lia i Astrid Feldner ce vam objasniti kako oni uspevaju da stvore mešavinu kultura i disciplina koje dovode u pitanje današnje konvencije u umetnosti, vizuelnom identitetu, interakciji i medijima. Na BDW-u možete saznati zašto je važno da rizikujete i budete drugačiji, zabavljate se, razmenjujete ideje i nikada ne prestajete da učite.

Za sva dodatna pitanja i informacije obratite se na sledeći mejl: workshop@belgradedesign ili telefon 065 3345 204.