PRIJAVA ZA NEWSLETTER:

Dizajn se ne predaje…

  • Objavljeno:
  • 27.4.2020

…ali ni ne pokreće pre 3.maja, bar ne u Italiji. Globalna zdravstvena kriza može imati kobne efekte i na dizajn. Da li će izvanredni komadi nameštaja proizvedeni u Italiji postati skupi rariteti koji se više ne proizvode?

 

Piše: Jovana Raković 27.04.2020

 

Ne postoji ni kraj planete, niti privredni sektor koji nisu pogođeni pandemijom, ključnim dogadjajem 2020.godine, a verovatno i ključnim dogadjajem ovog veka. Tako efekte nije izbegla ni industrija nameštaja, a prvi apeli su se, očekivano, začuli iz Italije.

Da li će izvanredni komadi nameštaja proizvedeni u Italiji postati skupi rariteti koji se više ne proizvode?

 

Manifest naslovljen “Dizajn se ne predaje” izdala je grupa koju čine brendovi luksuznog nameštaja B&B Italia, Cappellini, Cassina, Flexform, Giorgetti, Molteni Group i Poltrona Frau, a pridružili su im se i proizvodjači keramike Bisazza i Boffi. U njemu, objašnjavajući strateški značaj ovog sektora za italijansku ekonomiju, oni su sredinom aprila apelovali da se dozvoli ponovno pokretanje proizvodnje, kao i da se rente poslovnih prostora smanje upola.

 

Italijanski brendovi upozoravaju na ekonomsku katastrofu ukoliko se fabrike brzo ne otvore.

 

 

S leva na desno: Giovanni Del Vecchiogiorgetti, GilbertoNegrini, Rosella Bisazza, Matteo Galimberti, LucaFuso Cassina, kurt Wallner, Nicola Coropulis, Roberto Gavazzi, Marco Piscitelli.

 

Ugroženo je više od 100.000 radnih mesta

 

Za 20.000 aktivnih kompanija i njihovih 130.000 zaposlenih u oblasti nameštaja, ovaj manifest nije doneo rezultate. Proizvodnje i prodajni prostori, zatvoreni još 9. marta, zasigurno neće biti otvoreni pre 3. maja, do kada traje sadašnja odluka italijanske vlade o restriktivnim merama. U manifestu je naglašeno da će prolongiranje zaustavljene proizvodnje verovatno zahtevati nekoliko decenija za oporavak, i da će veliki broj firmi i radnih mesta morati da bude zatvoren.

 

Ugrožena konkurentnost italijanskih brendova 

 

Datum koji su predlagali za otvaranje, 14. april, odavno je prosao. Za to vreme, glavni konkurenti u Nemačkoj i zemljama Skandinavije nisu zaustavljali proizvodnju. Time će sigurno doći do promena statusa na tržištu, na najnepovoljniji način po italijanske brendove. Dosaašnji godišnji obrti od 23 milijarde i izvoz ovog sektora koji je premašivao 60% biće ozbiljno smanjeni.

 

Manifest “Dizajn se ne predaje” su potpisali Gilberto Negrini- CEO B&B Italia; Rossella Bisazza - direktorka komunikacija Bisazza , Roberto Gavazzi - CEO Boffi; Kurt Wallner-  CEO Cappellini; Luca Fuso - direktor Cassina; Matteo Galimberti - CEO Flexform; Giovanni del Vecchio -  CEO Giorgetti; Marco Piscitelli- genralni menadžer Molteni Group i Nicola Coropulis - generalni menadžer Plotrona Frau.

 

Kompletan manifest možete pročitati na stranici: MANIFEST "DIZAJN SE NE PREDAJE".